20-05-2019
Simon Sinec is de grondlegger van de Golden Circle, een strategie die, volgens Sinec het verschil maakt in business. Volgens Sinec hebben de groten van deze aarde, zoals Apple, succes omdat ze niet meebewegen in traditionele marketing. De traditionele manier van producten of diensten verkopen is, 1. Vertellen wat je hebt, misschien nog vertellen hoe je het doet en dan hopen dat er mensen zijn die interesse hebben en kopen. En dat is ook zo, er zijn mensen die op zoek zijn naar een specifiek product of dienst, maar als bedrijf laat je dan wat liggen. De Golden Circle, omvat namelijk, naast de wat en de hoe, nog een derde element, dat doorslaggevend is voor het succes en centraal zou moeten staan in de marketing, dat is de WHY of waarom?
In het geval van Apple, presenteren ze niet alleen dat ze computers hebben en wat er allemaal inzit, in hun reclame, ze communiceren de hun WHY. Ze presenteren waar ze in geloven, waar ze voor staan, welke beleving je mee kan maken als je aansluit bij de Apple community. Bekijk deze filmpjes van Apple maar eens;
https://www.youtube.com/watch?v=cvb49-Csq1o
https://www.youtube.com/watch?v=99LY_dol5jM
Waar sta jij voor? Waarin geloof jij wat mensen kunnen bereiken, als ze gebruik maken van jouw dienst? Worden ze fitter, gaan ze er beter uitzien, worden ze gelukkiger, vitaler, energieker, sterker, gaan ze meer genieten van het leven? Af en toe is het goed om onze uitstraling en marketing eens onder de loep te nemen. Roepen we nog steeds alleen hoeveel lessen we verzorgen en over hoeveel m2 trainingsapparatuur we beschikken? Maken we nog steeds reclame met onze prijs en korting? Wellicht de moeite waard om eens een campagne te proberen, waarin jouw WHY centraal staat, of een testemonial van mensen, die al langer gebruik maken van je service en daar veel profijt van hebben gehad. ‘Wij geloven in gezondere mensen’ of ‘Wij geloven in vitalere mensen’ zijn wellicht goeie slogans om iets mee te doen.
Gebruik jij al dergelijke slogans, laat het dan even weten, dan plaatsen we die op de trainers netwerk social media. Mail naar info@efaa.nl
Je bent hier:
Wij gebruiken cookies om uw ervaring op onze website te verbeteren. Lees onze Privacy Policy.