Nieuws

17-02-2010
“DE TOEKOMST VAN FITNESS”

De toekomst van Fitness? “White paper” van Phillip Mills verkent de trends die de menselijke fitheid en activiteiten kunnen vormen en hun effect op de fitnessindustrie in de komende decennia. Het schetst vervolgens de kernuitdagingen die de mondiale fitness sector ondergaat. Enkele bevindingen uit “The White Pape”;

De markt veranderd. Permanente verbinding via het internet verandert de manier waarop mensen zaken doen, socialiseren en mogelijk ook het beheer van hun gezondheid en fitness. Diensten en producten worden steeds meer gepersonaliseerd en toegespitst op de steeds meer kritische en veeleisende consumenten. Deze diensten worden steeds meer beschikbaar gesteld door de vooruitgang van de technologie. Er vindt een vervaging en vermenging en permanent afbreuk plaats van bestaande producten en diensten. De uitdagingen Het “White paper” moedigt de industrie aan om vers, relevant en concurrerend te blijven door nieuwe kansen en uitdagingen te omhelzen. Er liggen grote kansen voor verstrekken van fitness oplossingen voor gezondheidsproblemen, zoals diabetes en obesitas, maar kan de industrie daarop bouwen? Voortdurende innovatie in wetenschap, geneeskunde en de digitale wereld zal een aanzienlijke invloed hebben op hoe de consumenten fitness kan en zal bereiken. Zelfs de belangrijkste voordelen van fitness zoals gewichtsbeheersing, kunnen irrelevant worden gemaakt door goedkopere, eenvoudigere en snellere oplossingen. Toekomst

Het “White paper”, onderzocht en geschreven door The Nielsen Company en gepubliceerd door Les Mills, biedt geen prescriptieve oplossingen. Het “White paper” wordt gepresenteerd als een startpunt om te onderzoeken hoe de fitnessindustrie kan gedijen in de nabije toekomst, als fitnessbranche, preventieve gezondheid branche, wellness clubs. Les Mills oprichter Phillip Mills geeft aan dat in het huidige model de consument zich in moet passen in een sportschool machine, ofwel een sportschool- en fitness gerelateerde aanpak. De vraag is of de toekomstige klant zich in een dergelijk keurslijf wil laten stoppen. Volgens Mills zal de fitnessindustrie meer mens- en persoonsgericht moeten ontwikkelen om klanten te blijven trekken.

Phillip Mills concludeert: “Slimme bedrijven zullen zich aanpassen aan de veranderende eisen van de consument. Onze industrie heeft de kans om een belangrijke pijler te worden in de leefstijl en voor de gezondheid van mensen”.

Het “White paper” is te downloaden op www.futureoffitnesswhitepaper.com.

Overige nieuws

ERKENNING


Fitness Trainers
Netwerk

Gratis inspiratie netwerk voor trainers met passie voor het vak

Trainers netwerk MEER INFO

Nieuwe Gezondheid
Ambassadeur

Gratis inspiratie materiaal voor een actief en gezond leven

Nieuwe Gezondheid Ambassadeur MEER INFO

E-learning Fitness A
Kennismaking

Maak gratis kennis met online leren voor de Fitness A opleiding

Kennismaking e-learning Fitness A MEER INFO