Nieuws

03-06-2019
Echte connectie met je leden/klanten

In het bericht van afgelopen week hebben we de piramide van Maslow besproken. De derde fase van de piramide is de fase van verbondenheid, de behoefte van de mens aan sociaal contact, waardering, herkenning en kwalitatieve relaties. Bij een gebrek hieraan is het voor ons mensen moeilijk tot onmogelijk om naar die volgende fase van zelfverwezenlijking te gaan, dat is de fase van zelfvertrouwen, lekker in ons vel, ons goed voelen, genieten en plezier hebben in ons leven.

Natuurlijk hebben de eerste twee fases hier ook invloed op, maar voor de essentiële lichamelijke behoeften en een gevoel van veiligheid hebben de meeste mensen wel een goede basis in hun leven. Op de derde trap, daar zien we toch een flinke uitdaging. Meer dan 40% van de Nederlanders heeft regelmatig of vaak gevoelens van eenzaamheid, met name onder de 40 en 50 plussers. Het sportcentrum en de trainingsstudio wordt door velen gezien als de derde plek. Thuis is nummer 1, op het werk nummer 2 en op de club dus nummer 3. Voor velen is de sportclub zelfs nummer twee. De vraag is, wordt het gezien of ervaren als de nummer 2 of 3?

Ervaren als een sociale omgeving van belang, is afhankelijk van de connectie die onze leden hebben met de medewerkers en medesporters op de club. Is er een sterke connectie, kent men de naam, weet met de doelstelling waarvoor de deelnemer komt, is men geïnteresseerd in de persoon als individu, is er voldoende kwalitatieve communicatie, wordt de deelnemer betrokken, is er een mogelijkheid om in te haken op een soort van mini community, worden er voor specifieke doelgroepen doel gerelateerde activiteiten georganiseerd, kan men een bepaalde status bereiken, iets winnen, ontvangt de deelnemer behoefte gerichte bewustwordingsinformatie, enz., enz.

De echte connectie maken met de klanten/leden betekent van community building een focus maken, met een helder doel, een plan en speerpunten. Stapje voor stapje naar een sterkere band met de leden, zodat leden zich welkom, gewaardeerd, verbonden en betrokken voelen en een positieve ervaring beleven bij elk bezoek.

Nog werk te doen? Aan de slag dan…

Volg ons ook op:

Overige nieuws

ERKENNING


EFAA
Missie & visie

Samen bijdragen aan de stop van de toename van overgewicht.

Stop overgewicht MEER INFO

Nieuwe Gezondheid
Trainers Netwerk

Gratis inspiratie netwerk voor trainers met passie voor het vak

Trainers netwerk MEER INFO

Nieuwe Gezondheid
Ambassadeur

Gratis inspiratie materiaal voor een actief en gezond leven

Nieuwe Gezondheid Ambassadeur MEER INFO

E-learning Fitness A
Kennismaking

Maak gratis kennis met online leren voor de Fitness A opleiding

Kennismaking e-learning Fitness A MEER INFO