28-11-2011

Lidl heeft samen met het Voedingscentrum en de Hartstichting een campagne ontwikkeld om op basisscholen beweging en gezond eten te promoten. Dinsdag 22 november wordt de FitFoodFun-Factor-campagne in Den Haag afgetrapt in bijzijn van Minister Edith Schippers van Volksgezondheid. Dit meldt de Levensmiddelenkrant.  Lidl gaat vanaf januari tot en met juni 2012 met een heuse schoolbus door Nederland rijden. De keten biedt dan in samenwerking met het Voedingscentrum en de Hartstichting basisscholen een gratis traktatieworkshop aan, een beweegactiviteit en een bijbehorende les over voeding en bewegen. Het is de bedoeling dat meer kinderen zo op een speelse manier met gezond eten en bewegen in aanraking komen. Dinsdagochtend om 9.30 uur krijgt de campagne een officiële start op Het Plein in Den Haag. Kinderen van de ‘La Rey Basisschool’ maken daar dan de eerste gezonde traktaties en bieden Minister Schippers dan een eerste traktatie aan. Dit is het moment waarop FitFoodFun-Factor van start gaat. Bron: Levensmiddelenkrant

Volg ons ook op:

Overige nieuws

Je bent hier:

AANGESLOTEN BIJ


EFAA
Missie & visie

Samen bijdragen aan de stop van de toename van overgewicht.

Stop overgewicht MEER INFO

Nieuwe Gezondheid
Trainers Netwerk

Gratis inspiratie netwerk voor trainers met passie voor het vak

Trainers netwerk MEER INFO

Nieuwe Gezondheid
Lidmaatschappen

Word een leefstijl kenniscentrum van jouw regio!

Nieuwe Gezondheid MEER INFO