24-06-2019

Al heb je nog zoveel kennis over, anatomie, fysiologie, trainingsleer, coachmethodieken en gedragsveranderingstheorieën, het belangrijkste in de communicatie met onze leden is ons taalgebruik. Taal is het instrument voor de trainer en personal trainer, om al zijn kennis, kunde en vaardigheden over te brengen, het instrument om de klant te bereiken en echte connectie te maken.

Om op een effectieve en gelijkwaardige manier te communiceren met onze klanten, moeten we wel meer weten over de klant. Wat is de sociale achtergrond van de klant en wat voor beroep heeft hij of zij (een groot gedeelte van de beroepsbevolking is laag of ongeschoold). Je kan je taalgebruik aanpassen op de klant waar je mee spreekt. Gebruik bijvoorbeeld metaforen die voor de klant herkenbaar zijn en/of die in het beroep van de klant gebruikelijk zijn.

Ook is het goed om op zinsbouw en gebruik terminologie te letten. Bij een ongeschoolde klant creëer je afstand, als je vaktermen en Engelse woorden gebruikt. Een hoog geschoolde zal zich er juist erkent kunnen voelen. De valkuil voor ons trainers is dat de we ons erkent willen voelen, gezien willen worden met al onze kennis, kunde en vaardigheden en dat we daarom vaak vrijuit met vaktermen gooien. De uitdaging is echter om echte connectie te  maken en de boodschap over te brengen.

Wil je meer leren over motiverende gespreksvoering, denk dan eens aan deelname aan de Motiverende gespreksvoering 2 daagse; https://www.efaa.nl/web/leefstijl_coach/module_3_motiverende_gespreksvoering

Volg ons ook op:

Overige nieuws

Je bent hier:

AANGESLOTEN BIJ


EFAA
Missie & visie

Samen bijdragen aan de stop van de toename van overgewicht.

Stop overgewicht MEER INFO

Nieuwe Gezondheid
Trainers Netwerk

Gratis inspiratie netwerk voor trainers met passie voor het vak

Trainers netwerk MEER INFO

Nieuwe Gezondheid
Lidmaatschappen

Word een leefstijl kenniscentrum van jouw regio!

Nieuwe Gezondheid MEER INFO