23-04-2019

Afgelopen week deden we een ‘like, deel, vertel en win’ actie op social media. Men kon een sportset winnen door te liken, delen en te vertellen waarom ze bij ons sporten. Wat fantastisch was om te zien waren de opmerkingen die onze leden toevoegden aan de post over het ‘waarom’ ze bij ons sporten.

“Ik sport bij jullie omdat ik al meer dan 30 jaar met plezier kom sporten, goede begeleiding krijgt, er een gezellige sfeer is, sauna erbij, altijd relaxt weer naar huis” (Anja)

“Ik kom sporten bij jullie omdat jullie een gezellige, energievolle, begripvolle en sportieve club zijn”, (Carla)

“Ik sport al een tijdje bij Life Style Vitae leefstijlclub, lekker sporten, gezellig, relaxen in de sauna, meedenkende medewerkers, op en top personeel en veel sociale contacten. Ik zou het zeker niet kunnen missen” (Tineke).

Zie alle opmerkingen op de Facebook pagina van Life Style Vitae leefstijlclub: https://business.facebook.com/LifeStyleVitae

We communiceren zo veel en zo vaak over wat we hebben, maar volgens mij veel te weinig over waarom het te doen. Fitness, zumba, personal training, cardio fitness, E-Gym, Yogirya, Judo, het is zo gemakkelijk om voor de activiteiten op zich marketing uitingen te maken en een gratis proefles aan te bieden. Voor de mensen die in de ‘ik ga beginnen’ fase zitten, misschien een prima trigger, maar voor die mensen die in de fase van ‘ik moet eigenlijk iets gaan doen, maar wat?’ fase zitten, spreken de product reclames niet aan. Zij zoeken geen product of dienst, maar een oplossing voor hun persoonlijke uitdaging. Ze willen zich beter voelen, gelukkiger zijn, meer genieten, meer energie, beter slapen, lekker in hun vel zitten.

Dit is natuurlijk niks nieuws in marketing wereld. Je kent ze wel, ‘creating happines’ (Coca Cola), ‘What else’ (Nespresso), ‘Nu even niet’ (Cupasoup), ‘Komt wel goed schatje’ (Roosvisee), ‘Gezellige momenten samen’ (Douwe Egberts), ‘Er is altijd wel iets te doen’ (Hornbach), ‘Even apeldoorn bellen’ (Centraal beheer). Wat ze gemeen hebben is, dat ze de potentiele koper aanspreken op hun emotie, op beleving, humor en proberen te betrekken. Een branchegenoot die dit al jaren goed onder de knie heeft is Goodlife in Canada. Hier en hier kan je een paar van hun campagne filmpjes bekijken.

Hoe zou je je eigen activiteiten kunnen vertalen naar een emotie, waar veel mensen naar hunkeren? ‘Jouw persoonlijke kracht’, ‘Fit en lekker in je vel’, ‘Voel je goed, voel je beter’,

Wat wij leren van de opmerkingen van onze leden is dat ze bij ons plezier hebben in sporten, ze het gezellig vinden, ondersteunend en meedenkend team en de sauna wordt zeer gewaardeerd. Wellicht dat onze volgende campagne de volgende ingrediënten in zich heeft: plezierig sporten, gezellige uitje, ontspannen naar huis!

John van Heel

Volg ons ook op:

Overige nieuws

Je bent hier:

AANGESLOTEN BIJ


EFAA
Missie & visie

Samen bijdragen aan de stop van de toename van overgewicht.

Stop overgewicht MEER INFO

Nieuwe Gezondheid
Trainers Netwerk

Gratis inspiratie netwerk voor trainers met passie voor het vak

Trainers netwerk MEER INFO

Nieuwe Gezondheid
Lidmaatschappen

Word een leefstijl kenniscentrum van jouw regio!

Nieuwe Gezondheid MEER INFO