16-09-2019
Afgelopen vrijdag bezocht ik een VES meeting bij Hotel Nassau in Breda. Altijd geweldig om collegae weer te ontmoeten en te spreken. We mochten genieten van inspirerende presentaties van Päivi Hagedoorn, General Manager Hotel Nassau in Breda, onderdeel van Odyssey Hotel Group (OHG), en Frans Goenee, Inspiratiemanager bij de Efteling in Kaarsheuvel.
Hagedoorn gaf ons een klein inzicht in de missie van de hotelketen: People Places Passion Profit. ‘Guest Satisfaction’ staat centraal in hun aanpak en dat zit bij deze organisatie in de details. Kern van haar verhaal was, blijven nadenken hoe het positieve gevoel van de klant geoptimaliseerd kan worden.
Goenee van de Efteling vertelde inspirerend over zijn ‘Lessen in beleving’. Bij de Efteling gaat het niet over klant tevredenheid of gastvrijheid en voldoen aan verwachtingen, maar over het overtreffen van verwachtingen en de klant betoveren. Samen met het team een 9+ organisatie ontwikkelen. Hij daagde zijn team graag uit, om elke dag minimaal 1 fan erbij te krijgen door wat extra’s te doen of op een specifieke manier, door extra aandacht, nog meer te betoveren. Hij benadrukte ook hun aandacht voor de ‘Guest journey’. Hoe beleeft de gast elke stap van de service. Dat begint al online, dan met contact opnemen, het eerste mail of telefonische contact, dan de aankomst bij het pand, parkeren, de weg naar de ingang, de ontvangst, enz. Elk stapje wordt onderzocht en besproken, hoe de reis nog meer positieve beleving te geven. Goenee benadrukte: Loyaliteit is key en die creëren we door een excellente en uitzonderlijke persoonlijke ervaring mee te geven, te verwonderen en de verwachtingen extreem te overtreffen.
Welk gevoel geven wij onze sporters mee bij elk bezoek, hoe beleeft hij/zij de ‘sportreis’ en hoe kunnen wij die beleving optimaliseren en de sporter verwonderen en de verwachtingen overtreffen. Een interessant thema toch voor een volgende brainstorm met het team?
Je bent hier:
Over ons