16-01-2007
Om een goed beeld te krijgen van de inhoud en de kwaliteit van de eerste maanden van klanten in een fitnesscentrum start
Nieuwe leden van een sportcentrum doorlopen de eerste maanden dat zij lid zijn van een sportcentrum een bepaald intaketraject. Dit traject verschilt per sportcentrum maar de rode draad zijn enkele vaste onderdelen zoals een intakegesprek, een rondleiding, een fitheidstest, een eerste afspraak, een vervolgafspraak, etc. Het vermoeden bestaat echter dat de praktijk veel afwijkt van wat wenselijk is in de theorie.
Om die reden heeft FitLinxx, de leverancier van interactieve fitness netwerken, het initiatief genomen tot een onderzoek waarbij de intakeprocedure bij de sportcentra in Nederland wordt onderzocht. Het onderzoek is uitbesteed aan het onafhankelijk onderzoeksbureau voor de fitnessbranche
Het doel is te achterhalen hoe het introductieproces er in de praktijk uit ziet en hoe het door klanten wordt ervaren. Krijgen klanten ook daadwerkelijk de service die hen beloofd wordt?
Sportcentra die deelnemen krijgen hiermee: - een goede gelegenheid voor een extra contact met hun (ex)klanten; - zicht op het introductieproces en aanknopingspunten voor verbetering; - een analyse van hun introductieproces en de waardering van hun klanten; - de mogelijkheid dit onderdeel van hun centrum te vergelijken met het landelijk gemiddelde.
Sportcentra die kosteloos willen deelnemen kunnen zich aanmelden via info@kentrium.nl of ga naar www.kentrium.nl en klik op de button intakeonderzoek.
Je bent hier:
Over ons