23-01-2009
Crosstrainer begeerd item in de eerste weken van het jaar
Culemborg, Het begin van het nieuwe jaar toont op Kieskeurig.nl een massale zoektocht naar fitnessapparaten. Het voornemen om in het nieuwe jaar een paar kilo’s af te vallen, brengt veel consumenten tot het online vergelijken van crosstrainers, hometrainers en weegschalen. Afvallen en meer bewegen zijn ieder jaar weer populaire voornemens. In december waagde vrijwel niemand zich eraan. Pas in januari is de stijging goed te zien. Consumenten gebruiken de eerste weken van het nieuwe jaar om te zoeken naar producten die hen ondersteunen bij hun voornemen om fitter te worden. Binnen sporten Opvallend is daarbij de keuze voor apparatuur voor sporten die binnen beoefend kunnen worden. Met name de crosstrainer is populair. De oriëntatie op dit apparaat is bijna verdubbeld (90%) ten opzichte van de week daarvoor. Ook de zoekopdrachten naar de hometrainer (74%) en roeitrainer (83%) laten een flinke toename zien. En als Nederlanders dan eenmaal aan het sporten slaan, willen ze ook graag weten hoe snel de kilo’s er vanaf vliegen. In de eerste weken van het nieuwe jaar is er voor ruim 20% meer gezocht naar weegschalen. “Het begin van het nieuwe jaar laat op Kieskeurig.nl altijd weer een flinke stijging zien in kliks in de categorie Verzorging & Fitness”, zegt Lisa Noordhoff, Marketinganalist bij Kieskeurig. “Na de uitspattingen van de feestmaand trekken consumenten letterlijk en figuurlijk de broekriem aan.” Bron: Ilse Media
Je bent hier:
Over ons