26-01-2012
BAARN - Onderzoek laat zien dat op de plaats wandelen tijdens de televisiereclame best effectief kan zijn. Wetenschappers van de University of Tennessee bestudeerden 23 mannen en vrouwen tussen de 18 en 65. Vooral de calorie-inname en het calorieverbruik (onder verschillende omstandigheden) werd bijgehouden. Het gewicht van de deelnemers varieerde van normaal tot obees. Calorieën verbranden Het op de plaats lopen tijdens de reclameblokken op televisie leidde gemiddeld tot het verbranden van 148 kilocalorieën en een totaal van 2.111 stappen in 25 minuten. Tijdens het lopen op een loopband met een snelheid van ongeveer 5 kilometer per uur verbrandden de deelnemers gemiddeld 304 kilocalorieën in een uur. Een uur lang zitten en televisie kijken verbrandt slechts 81 kilocalorieën. Volgens de onderzoekers kan een reclameblok een extra steuntje in de rug vormen voor extra beweging. Herinneringen in de omgeving maken het makkelijker om nieuwe gewoonten te ontwikkelen. En kleine veranderingen zijn makkelijker vol te houden.
Je bent hier:
Over ons