22-01-2018

Je begint met een club, PT of Coach bedrijf en voor je het weet wordt je helemaal opgeslokt door de praktijk. De start is meestal lekker druk, veel klandizie, dus volle agenda, en de bedrijfsvoering moet ook draaien, administratie, financiën, klanten contact, marketing, onderhoud en ga zo maar door. Het risico dat op de loer ligt is dat het automatisch binnenstromen van de klandizie vroeg of laat af kan nemen. Binnen sportcentra zien we zo misschien nog maar de helft of minder walk in's dan 10 jaar geleden. De vraag is, blijven we wel genoeg in beeld van onze potentiele klanten en hebben we daar een plan voor?

Stel je bent een premium club, dan is de 40 plusser belangrijk voor je. Als je dan alleen via google en facebook reklame maakt, dan loop je kans het grootste percentage van je doelgroep te missen in je regio. Waar komt je doelgroep, hoe kan je in beeld blijven, zodat, als men de beslissing neemt om te starten, jij on top of mind bent.  Of stel je bent een zelfstandig personal trainer, check eens wie je primaire klant is, zijn dat mannelijke ondernemers, dan weet je dat je zichtbaar moet blijven binnen debusinessclub bijvoorbeeld.

Hangen je posters op de plekken waar je doelgroep komt, liggen er visitekaartjes, deel je leefstijl tip kaarten uit met jouw gegevens erop, zit je in social media groepen waar je doelgroep ook in zit? Stel gerust eens een 'In beeld' plan op en omschrijf wat je nu al doet op dit vlak en wat je nog beter zou kunnen doen. Past wellicht nog net in je 2018 promotieplan.

Volg ons ook op:

Overige nieuws

Je bent hier:

AANGESLOTEN BIJ


EFAA
Missie & visie

Samen bijdragen aan de stop van de toename van overgewicht.

Stop overgewicht MEER INFO

Nieuwe Gezondheid
Trainers Netwerk

Gratis inspiratie netwerk voor trainers met passie voor het vak

Trainers netwerk MEER INFO

Nieuwe Gezondheid
Lidmaatschappen

Word een leefstijl kenniscentrum van jouw regio!

Nieuwe Gezondheid MEER INFO